1. Hoe kan ik mijn reis reserveren?

Er zijn vier verschillende manieren om jouw reis te reserveren: op ons kantoor, telefonisch, via e-mail of online via onze website.

Om je zo spoedig mogelijk te kunnen helpen, vragen wij je de volgende gegevens bij de hand te houden wanneer je op ons kantoor, telefonisch of via e-mail jouw reis reserveert: namen en geboortedata van de reizigers, adres, telefoonnummer, e-mailadres, een gewenste verzekering en de plaatsen in de autocar.

  1. Kan ik als minderjarige een reis boeken?

Ja. Je kan een reis reserveren, maar je moet tijdens de reis in het bezit zijn van een attest van de bevolkingsdienst dat je alleen mag reizen.

  1. Kan ik op voorhand mijn stoel in de autocar reserveren?

Ja, dat is mogelijk. Je kan op ons kantoor, telefonisch en via e-mail jouw voorkeurszitplaats doorgeven. Wij proberen daarmee zo veel als mogelijk rekening te houden, doch zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid in onze autocars. Een stoelreservatie is altijd gratis.

Een stoelreservatie is enkel mogelijk bij meerdaagse reizen en dus niet bij daguitstappen!

Een stoelreservatie is nooit bindend en kan dus steeds wijzigen. We proberen dat uiteraard zoveel als mogelijk te vermijden.

  1. Wat is het verschil tussen een luxe seat en een royal class seat?

Een royal class seat is een zitplaats met meer beenruimte in onze royal class-autocars. Dit type seat beschikt ook over een verstelbare rugleuning (75°), voet- en beensteunen, opklapbaar tafeltje en bekerhouder. De royal class-touringcars worden ingezet voor onze 10-daagse reizen naar Spanje en Cattolica, alsook de skireizen naar Alta Badia en Saalbach.

Een luxe seat daarentegen is een zitplaats in een standaard ****-autocar. Deze autocars beschikken over een voetsteun, voldoende beenruimte, verstelbare stoelen, opklapbaar tafeltje en bekerhouder.

  1. Moet ik een ondertekend exemplaar van de bestelbon terug aan het reisbureau bezorgen?

Ja. Om jouw dossier te kunnen vervolledigen, vragen wij jou een ondertekend exemplaar van de bestelbon door te mailen of op te sturen per post.

  1. Wanneer is een reis gegarandeerd?

Een reis is pas gegarandeerd van zodra je van ons de eindafrekening ontvangt. We maken die ongeveer één maand voor de afreis op.

  1. Kan ik drinken kopen op de autocar?

Op de meerdaagse reizen kan je steeds drinken (warme en gekoelde dranken) op de autocar aankopen. De touringcar stopt ook geregeld bij eetgelegenheden of tankstations waar je eten en drinken kan aankopen.

Eten in de vorm van kleine snacks (instantsoep, sandwiches*) is in de meeste autocars te verkrijgen tegen democratische prijzen.

*Het aanbod kan verschillen van autocar tot autocar.

  1. Is er een hostess die het eten/drinken verzorgt op de autocar?

Enkel op onze 10-daagse pendelreizen naar Spanje gaat er een hostess mee die het eten/drinken verzorgt.

  1. Is er een toilet aanwezig in de autocar?

In de autocar is er een toilet ter beschikking voor jouw comfort. Doch dient dit enkel in uiterste nood gebruikt te worden. De autocar stopt regelmatig op plaatsen waar je naar het toilet kan gaan, iets om te eten of te drinken kan kopen of kan roken.

  1. Mag ik mijn hondje meenemen in de autocar?

Neen. Het is helaas niet mogelijk om huisdieren mee te nemen op de autocar.

Blindengeleide- en assistentiehonden zijn uiteraard wel welkom op de autocar, op vertoon van een Europees certificaat.

  1. Kan ik een reischeque/cadeaubon aankopen?

Ja. Je kan gemakkelijk een cadeaubon via onze website aanvragen. Je ontvangt die, na betaling, in jouw mailbox. Cadeaubonnen kunnen ook worden opgemaakt en afgehaald op kantoor.

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

De Zigeuner bussen